ER MOET ALTIJD AAN GEDACHT WORDEN dat het maken van je eigen wandelstokken een uitstekende reden is om een werkplaats te bouwen. Anders gezegd, je kunt je eigen wandelstok van $400,00 maken voor slechts $40.000,00. Bijvoorbeeld:
Op een dag zou ik mijn 6' bedsnijmachine kunnen gebruiken om een stok op te fleuren.
Ik zal altijd mijn zaagtafel nodig hebben om 2x2 2x4's te zagen.
Ik zal altijd mijn twee lintzagen nodig hebben voor wandelstokken. Eén om hout te zagen waar ik geen zin in heb om het met de zaagtafel naar een startpunt te brengen, en één voor scrollwerk.
Een boormachine voor die unieke aanpak om een spiraalstok te maken (zet de stop, plaats een 1/2" Forstner-boor en volg de 45-graden lijnen die je net hebt gemaakt).
Een handboor om het uiteinde voor te boren, om rubberen stoppers te plaatsen die kunnen worden geschuurd naar de vorm van het hout.
Een heleboel hand- en stationaire schuurmachines (spindel-, trommel-, schijf-, 1/4 vel-, willekeurige orbit-, variabele snelheidsschuurmachines, . . .) omdat je al dat schuurpapier moet rechtvaardigen dat je ervoor gaat kopen. Deze zijn geweldig voor het ruw bewerken en afwerken.
Snijmessen en beitels, voor het geval je een Keltische knoop wilt maken of je stok op een andere manier wilt versieren.
En er zijn de roterende snijders, zoals een Dremel of Foredom, en misschien zelfs een dentilboor (400.000 RPM), voor het geval je je stok de Sixtijnse Kapel wilt geven.
Een freesmachine en bits zijn een must, want je hebt die 2x2 uit iets anders gemaakt en nu moet het een deuvel zijn, waarvoor een 3/4 ronding en een paar verschillende volgers nodig zijn.
Een verstekzaag om die 1/4" van het uiteinde af te halen.
Een plastic buigmachine, want uiteindelijk weet je dat je gekleurde kunststoffen in je gespreksstarter wilt verwerken.
Omdat je erover na gaat denken om te vals te spelen en Allthread te gebruiken om een stok te verstevigen, staat de deur wijd open voor een heel werkplaatsgedeelte dat gewijd is aan het maken van lange Allthread korte Allthread.
OPMERKING: Die zaagtafel kan ook dienen als een aluminium snijmachine, dus vergeet de gelaatsbescherming met de bril en . . .
Een draaibank is een must, want het is het middel tot een doel. Dat wil zeggen, het uiteinde van je wandelstok moet net zo uniek zijn als de handgreep. Langer is beter, MAAR je kunt je weg naar lang mortisen en tappen met genoeg draaibankmessen.
Met heel weinig rekken kun je je weg buigen en draaien om een zandstraalcabine te rechtvaardigen om de nerf in je hout echt naar voren te brengen.
Stofzuigers, werkplaatsstofzuigers en cyclonen, oh my. Omdat je zelfs maar twee van de hierboven genoemde dingen hebt gekocht en je auto ook gestofzuigd moet worden.
Schaafmachine
Een draaibank met lage snelheid opent deuren. In tegenstelling tot een houtdraaibank draaien deze draaibanken op, zeg, 1 tot 15 RPM, waardoor je een pinstripe-expert EXTRAORDINAIRE wordt. In geval van nood zou je hem ook kunnen gebruiken om op maat gemaakte poolkeuen of hengels te maken.
En er is de, ten minste één, rolbare gereedschapskist om de sleutels en dingen in te bewaren die hier en daar nodig zijn.
Oh, en er is de 50 vierkante voet PLUS werkplaats waarin je deze broodnodige gereedschappen kunt opslaan.
Ik heb een koperen platingstation toegevoegd, nou ja, omdat het koperen van hout leuk is.
Als je je eigen hout gaat oogsten, heb je misschien een kettingzaag en een pick-up nodig (de laatste voor het geval die nieuwe buurman die je nog niet hebt ontmoet en die een hele mooie, nieuwe GMC heeft, gierig is (de laatste kan een andere baai in de werkplaats vereisen).
Ondertussen zijn er nog steeds dingen zoals: Handzagen (wannabe zaagtafels die er verdacht veel uitzien als die in de gereedschapskist van opa, wannabe Stil-kettingzaag, die er verdacht veel uitziet als een boog of andere zaag die in staat is om een tak of kleine boom te verwijderen, of misschien een bijl of machete), een paar goede zakmessen, die handboor, hierboven genoemd, die sleutels, ook hierboven genoemd.
Om een of meer van die dingen aan te vullen, overweeg dan wat stenen. Diamanten brengen het hardste staal weer bruikbaar.